Formar part del Programa de Mentoria implica un compromís de mínim un any i òptim de dos i una dedicació d’aproximadament 5 hores al mes, entre trobades amb el jove, formacions i seguiment amb l’equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa.
El 90% dels joves Impulsers acaben els estudis i obtenen un títol de Formació Professional (FP). Bona part d’aquest èxit rau en aquest acompanyament individualitzat de la mà de la figura del mentor que estimula el pensament i la reflexió del jove i l’ajuda a detectar i enfrontar conflictes.
A través del pla de formació del Programa Impulsa Mentoria, els mentors i mentores adquireixen coneixements i habilitats (softskills) vinculades amb els estils de comunicació, l’empatia, l’escolta activa, entre d’altres. Aquests aprenentatges són implementables tant per la bona mentorització del jove, com en l’àmbit professional. Així mateix, aquestes formacions ajuden a promoure relacions transformadores que permetin un creixement bidireccional i compartit. Formar part del Programa de Mentoria implica un compromís de mínim un any i òptim de dos i una dedicació d’aproximadament 5 hores al mes, entre trobades amb el jove, formacions i seguiment amb l’equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa. La Mentoria és una oportunitat per posar en valor l’experiència personal i professional, així com per enriquir-se a través d’una formació transversal i humana.
RSC per a empreses
A més a més dels mentors i mentores que s’impliquen a títol particular, la Fundació Impulsa també ofereix el Programa Impulsa Mentoria com una modalitat de col·laboració per a les empreses. Es tracta d’una proposta de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) per a organitzacions que vulguin involucrar els seus treballadors fent de mentors a través de voluntariat corporatiu. La mentoria és una experiència que fomenta el compromís i la pertinença dels treballadors vers l’empresa. A través de les diverses formacions i de l’experiència de la pròpia mentoria, els treballadors adquireixen unes competències transversals que li serviran tant en l’àmbit laboral com en altres àmbits de la vida.
Centres educatius d’Osona, la Garrotxa, el Moianès, el Berguedà, el Bages, el Baix Empordà, Terrassa i Sabadell han presentat més de 270 sol·licituds per optar a les beques Impulsa per al curs 2022 – 23. L’equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa està fent el procés de selecció dels joves. La selecció es fa tenint en compte criteris qualitatius com l’esforç, la constància, el compromís i la motivació per continuar els estudis de Formació Professional (FP), així com aspectes entorn la situació socioeconòmica familiar.
Per altra banda, les persones candidates ja han participat en una sessió webinar en la que se’ls va donar a conèixer en detall la Fundació Impulsa i el Mètode Impulsa. Una entrevista final amb una tècnica de l’equip psicopedagògic de la Fundació servirà per poder fer un bon match amb el mentor assignat.