Enguany, van decidir que 4t de primària, participaria al Pla Pilot. Sempre han estat una escola oberta a les diferents entitats del poble i han treballat de manera conjunta. Com que des de l’àrea d’Educació en Valors treballen la solidaritat, l’empatia, la cooperació, la diversitat… aquesta proposta els va semblar molt adequada per portar-la a terme com a projecte d’aquest curs.
La seva tasca ha estat adreçada als avis i àvies del seu municipi de Gurb i es concretà en diverses activitats. En la cantada de cançons adreçada als tres grups d’avis i àvies, els alumnes van preparar un breu repertori musical i els avis i àvies també.
Una altra havia de ser ‘Jocs amb la gent gran’. Tenien previst confeccionar uns jocs de taula tradicionals i practicar-los amb ells, però no va ser possible a causa de la pandèmia.
‘Dites i refranys’, va ser un altre treball. En aquesta activitat, els avis i àvies van recollir els refranys i dites que ells sabien (sobre els mesos de l’any, meteorologia, alimentació…) i els nens i nenes de l’escola van buscar-ne el significat.
També van preparar danses amb els alumnes, bàsicament tradicionals catalanes (el ball del Patatuf, el dels Cascavells…). L’objectiu era poder treballar diferents danses i fer-ne la comparativa de com es ballava abans i com es dansa actualment.
El treball que es van proposar a l’escola fou bàsicament cultural. Han fet especial èmfasi en les relacions generacionals (avis, àvies, pares, mares, nens i nenes…). Partiren de la base que el treball de voluntariat és una eina d’aprenentatge per a tots. «És bidireccional, no el veiem com un servei, sinó com un element de canvi i de transformació social».
Van poder assolir els diferents objectius que es proposaren: treballar diferents valors, recuperar part de la cultura popular mitjançant distintes activitats, aprendre vocabulari relacionat amb els diferents temes tractats, conèixer i participar amb algunes entitats del poble… i el més important de tots: «gaudir aprenent».