VIC.- La 7a edició de la iniciativa solidària ‘Posem-li pebrots al càncer’ es va celebrar el divendres 11 i dissabte 12 de juny a 617 supermercats Condis de Catalunya, impulsada per Condis Supermercats i la Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC) – Junts contra el càncer. Una edició molt osonenca perquè SAU30, va presentar Saludant els àngels, la cançó que posava banda sonora a la campanya, de la que enguany, Pep Sala, n’és el padrí. SAU30 han estat els encarregats de compondre la cançó per a la campanya juntament amb Salva Aumedes. L’objectiu era traslladar un missatge de valentia i esperança per a tots aquells que han patit o estan patint la malaltia. «La música és un meravellós mitjà per donar veu a històries que mereixen que les expliquem i que s’han d’escoltar, com la que relata la cançó que hem creat per a ‘Posem-li pebrots al càncer», explica Pep Sala.
Com cada any, durant dos dies, s’han posat a la venda més de 66.000 bosses amb pebrots solidaris, un de verd i un de vermell – aportats per l’empresa Agroponiente – a un preu simbòlic d’1,5 euros. En el darrer recompte provisional, a Vic s’havien venut més de 300 bosses. L’objectiu de la campanya és fomentar la solidaritat amb les persones que pateixen la malaltia i difondre la tasca d’acompanyament que realitzen les entitats de la FECEC, entre elles Osona contra el Càncer. La recaptació íntegra de la venda dels pebrots solidaris es destinarà als programes d’atenció i suport a pacients oncològics i les seves famílies que porten
a terme les associacions de pacients. Ivó Valdivielso, vocal de la Junta Directiva de la FECEC i director de la Fundació Oncolliga, ha destacat la importància d’iniciatives com “Posem-li pebrots al càncer”, «que ens ajuden a conscienciar la població sobre aquesta malaltia i a donar visibilitat a la tasca d’acompanyament a les persones amb càncer i les seves famílies que realitzem les entitats federades. La nostra feina és acompanyar- les durant totes les etapes de la malaltia
i ajuda-les a trobar els seus propis recursos per poder-la gestionar. Ho fem oferint una atenció integral que inclou suport emocional i social, però també pràctic, mitjançant orientació nutricional, assessorament jurídic-laboral o estètica oncològica. El nostre objectiu és millorar la seva qualitat de vida, per això és fonamental el suport de la societat».
Centenars de voluntaris convocats per les entitats federades a la FECEC van ser els encarregats d’informar els clients i animar-los a comprar les bosses de pebrots solidaris. D’altra banda, Condis també fomenta la solidaritat entre els seus treballadors i col·laboradors, que hi participaran des dels diferents supermercats i des de la plataforma logística central. «Any rere any, ens emociona veure la implicació i la solidaritat de la ciutadania envers aquesta iniciativa, fet que ens demostra que, quan tenim una fita compartida i solidària, som capaços d’unir esforços i arribar molt més lluny del que ho faríem individualment», explica Xavier Pérez, director de màrqueting i comunicació de Condis. Amb les etiquetes #posemlipebrotsalcancer i #pebrotssolidaris, la cadena de supermercats i la FECEC va convidar a la ciutadania a donar veu a la iniciativa pujant les seves fotografies amb la bossa de pebrots, tant al Facebook com al Twitter de la FECEC i de Condis (@condislife), així com a l’Instagram de Condislife.