VIC/estrip.- La Fundació Impulsa organitza els actes de tancament del curs 2023-2024 dels joves Impulsers a cada un dels territoris. En aquest acte s’entreguen els diplomes a cada jove i es fa balanç de les principals dades de la Fundació a cada comarca. En l’acte d’Osona, celebrat el dimarts 11 de juny, van comptar amb la presència dels alcaldes de Vic, Albert Castells, i Manlleu, Arnau Rovira, acompanyats del president de la Fundació, Carles Cuyàs, entre d’altres. Osona tanca el curs havent becat a 84 joves, una trentena dels quals han acabat estudis de grau mitjà o superior, acompanyats per 53 mentors. Pel curs vinent, ja compten amb la sol·licitud de 44 alumnes. Cal destacar també les més de 1.350 hores de voluntariat realitzades pels i les joves a 18 entitats socials de la comarca.
L’any vinent en farà deu que un grup de joves empresaris de la comarca van fundar la Fundació Impulsa amb la voluntat de becar i acompanyar joves en risc d’exclusió social, perquè poguessin fer estudis de formació professional. Els joves reben suport econòmic per estudiar i el del mentor. A canvi, es comprometen a aprovar el 80% de les assignatures i el 100% l’any de finalització dels estudis, però també a fer 25 hores anuals de voluntariat en diferents organismes i entitats. Aquest curs a Osona s’han becat 84 joves (218 des de 2015) que han rebut l’acompanyament de 53 mentors. En aquests nou anys la Fundació ha crescut territorialment i té delegacions al Moianès, el Bages, el Berguedà, l’Anoia, la Garrotxa, el Baix Empordà, Sabadell i Terrassa. En total s’han becat 317 joves en el darrer curs, dels quals un 95% han continuat amb èxit els estudis. En aquests nou anys s’ha donat suport a 560 joves. A grans trets, la Fundació Impulsa encara el final de curs 2023-2024 amb grans fites aconseguides com l’entrada al Gironès pel curs vinent 2024-2025, i la consolidació per novè any consecutiu del Mètode Impulsa. Enguany, es finalitza el curs amb 224 mentors actius dels 233 que van iniciar el curs.
Els actes de tancament del curs dels joves becats per la Fundació Impulsa inclouen una activitat que requereix habilitats, treball en equip i molta coordinació entre tots els participants. A través de l’enginy, cada un dels equips (distribuïts en quatre taules) havia d’estructurar-se els materials perquè la suma de les quatre taules faci l’efecte dominó entre elles per assolir un únic objectiu… que el globus situat al final del procés entri dins el cercle. El repte era difícil i ha requerit que joves i mentors s’impliquessin per definir cada procés i compaginar els elements de cada una de les taules per un resultat comú. El resultat, però, ha estat sempre satisfactori.
Mentors pel curs vinent
Actualment, a Impulsa estan buscant mentors per acompanyar joves el proper curs 2024-2025. Per entendre què significa ser mentor, ho explica en primera persona la Montse Rosell: «Ser mentor m’ha aportat creixement, descobriment i m’ha ensenyat què vol dir ser mentor que entre moltes coses implica formar part de la vida d’un jove». El procés de mentoria no es realitza sol, sinó que s’acompanya d’un equip psicopedagògic de la Fundació, del qual destaca, «les formacions de la Fundació Impulsa m’han ajudat a crear vincle amb els joves i afrontar les primeres trobades». I explica que va decidir-se a ser mentor, perquè «vaig pensar que era una oportunitat per poder ser la persona que a mi m’hagués agradat tenir al costat quan era jove. Ser mentora és una experiència molt gratificant; jo també he crescut personal i professionalment».