L’escola Mossèn Cinto de Folgueroles es bolca en la causa de l’Àuria i la síndrome de DYRK1A

FOLGUEROLES/estrip.- L’Institut Escola Mossèn Cinto és el tercer curs que organitza una setmana solidària. En aquesta edició s’han bolcat a donar suport a l’Àuria Riera, perquè la seva germana l’Arlet és alumne del centre, i a recollir fons per a la lluita contra la síndrome de DYRK1A, que l’afecta. La segona setmana de febrer van realitzar les xerrades amb la mare de l’Àuria, la Sandra Illamola, i van finalitzar el dissabte amb una caminada solidària, la qual estava organitzada per l’AFA.

La Sandra va parlar amb els alumnes sobre la malaltia: «Les xerrades van anar molt bé! Vam poder intercanviar opinions, els nens van demanar dubtes i van poder conèixer l’Àuria. Va ser molt interessant». Prèviament, els alumnes ja havien treballat sobre la síndrome de DYRK1A, així, a les trobades que es van fer a la biblioteca amb la Sandra van poder demanar dubtes i parlar de la seva experiència com a mare de l’Àuria. 

La caminada solidària de dissabte va ser tot un èxit, van participar-hi unes 200 persones, però va col·laborar més gent que no va poder assistir-hi. La recaptació va ser d’uns mil euros, el preu de la inscripció era de 3 euros i també es podien fer altres donacions voluntàries. Els diners recaptats aniran a l’Associació DYRK1A i, a més, l’alumnat de 5è està duent a terme el projecte CuEME (posar en marxa una cooperativa) i la seva recaptació també anirà destinada a aquesta entitat. El punt de sortida i de tornada de la caminada va ser al pati de l’Institut Escola i es podia escollir entre 2 circuits, el curt d’uns 5 km i el llarg d’uns 10 km, aproximadament. A l’arribada hi havia un petit refrigeri que va preparar l’AFA en col·laboració amb alumnat voluntari de l’escola.

Aquest és el tercer curs que, conjuntament amb l’AFA de l’Institut Escola Mossèn Cinto, organitzen una setmana solidària. La resposta per part de docents, alumnes i famílies és tan bona que ja ho han deixat establert com a projecte de centre dins el projecte educatiu. D’aquesta manera treballen valors, emocions i la consciència global amb tot l’alumnat. El primer any la van dedicar al càncer infantil, ja que a una alumna del centre li van detectar aquesta malaltia. Es van posar en contacte amb les Polseres Candela i van venir a les aules a fer el taller de polseres i a explicar en què consistia el càncer infantil. L’alumnat va vendre les polseres que havien fet a les aules i les famílies també les podien comprar o fer una aportació econòmica extra, els diners recaptats es van donar a l’associació polseres Candela que està relacionada amb l’hospital de St Joan de Déu.

El segon any, el curs passat, van dedicar la setmana a la síndrome d’Asperger, ja que tenen diferents alumnes afectats, en més o menys mesura, per aquest trastorn. Es van posar en contacte amb l’Associació Asperger d’Osona que van anar a fer una xerrada pel professorat i també tallers de sensibilització a l’alumnat. En aquesta ocasió, l’AFA va organitzar una xocolatada solidària un dia a la tarda quan es van acabar les classes. Les famílies i alumnes compraven un tiquet simbòlic que els servia per recollir un tros de coca i xocolata desfeta, la recaptació també va anar íntegrament a l’Associació Asperger.

Procuren sempre que siguin activitats participatives i que arribin a l’alumnat de totes les edats que tenen al centre, d’I3 a 3r d’ESO. Sempre procuren dedicar la setmana a casos propers a la seva comunitat educativa. La implicació i col·laboració de totes les famílies i docents també és cabdal perquè tot funcioni i quedi un bon record. D’aquesta experiència, esperen que l’alumnat mantingui les ganes de seguir ajudant i col·laborant amb qui ho necessita i es faci més sensible i empàtic amb el seu entorn.